Page 9 of 10 FirstFirst 12345678910 LastLast
Results 81 to 90 of 95

Thread: X-Men: Algemeen

Inactive Member Otheym's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Inactive Member t091030's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by P e e:
    Ach, eigenlijk is deze discussie vrij eenvoudig generiek te maken, want hij komt overal terug waar mensen zich meningen vormen... als het gaat om muziek, bijvoorbeeld, zien we precies hetzelfde. Mensen die alternatieve muziek een warm hart toedragen, komen al snel in de verleiding muziek van artiesten binnen dat genre by default fantastisch te vinden, hebben per definitie de schurft aan mainstream Top-40-muziek en vinden dat artiesten die over het algemeen muziek maken waar een groot publiek graag naar luistert, nooit serieus genomen mogen worden. Inderdaad, het is wat kortzichtig, maar zoals gezegd: bijzonder is het niet, het gebeurt overal. De bodemregel is dat je gewoon lekker zelf moet uitmaken wat je leuk vindt, dat je best naar collega-critici mag luisteren, maar dat zij niet voor jou bepalen wat goed is en wat niet. Als je je dat maar blijft realiseren, haal je gewoon je schouders op als iemand een mening spuit die je onzinnig vindt [img]smile.gif[/img]
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hier spreekt een wijs man [img]wink.gif[/img]

Inactive Member Triforce's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik ben het in ieder geval inhoudelijk wel met Otheym eens.

Maar dit board is waarschijnlijk niet de ideale plaats voor zo'n discussie. Ligt dat aan Otheym? Nee, dat ligt aan het feit dat dit board niet altijd even springlevend is. Ik vind het wel een gezellig board, hoor. Maar voor uitvoerige discussies over dit soort onderwerpen moet je (helaas) niet hier zijn.

Inactive Member Pee-Duh-Bee's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Volgens mij ZOU dit board juist w?l een ideale plek voor zo'n discussie moeten zijn, hoewel het feitelijk geen discussie is. Of zo.

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

Exclamation

Volgens mij ZOU dit board juist w?l een ideale plek voor zo'n discussie moeten zijn, hoewel het feitelijk geen discussie is. Of zo.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nee ik ben het met Triforce eens, als er hier een beetje harder wordt gediscussieerd of ene mening wordt verkondigd tegen **ahem** "tegen de verdrukking in", wordt het snel de kop in gedrukt omdat men bang is voor trol gedrag of flamewars..maar ik denk ECHT dat juist dit forum heel fatsoenlijk is en dat de forumleden meer the benefit of the doubt moeten krijgen. Plus je haalt zo'n trol er makkelijk eruit. Maar ok dat vind ik. Het is OH!'s forum en we houden ons aan zijn richtlijnen. Daar kan je mee eenss zijn of niet. Ik ben het er niet altijd mee eens maar toch is dit nog steeds het leukste comic forum en enige in het Nederlands en dat bekt toch lekkerder! [img]wink.gif[/img]

Inactive Member Otheym's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik ben het ook met triforce eens...

Aangezien ik meteen geadviseerd en uitgedaagd werd om deze discussie op een amerikaans forum te beginnen, maar eigenlijk nog niemand inhoudelijk heb horen reageren op hetgeen ik gezegd heb.

Overigens maakt deze site zich er ook schuldig aan. Ik meen me goed te herrineren dat een aantal maanden, misschien een jaar geleden, er bepaalde figuren vielen over Morrison, en hoe geweldig hij wel niet was.

JuniorPress lijkt dat idee alleen te versterken, aangezien het een crisis-situatie vereiste eer ze X-treme X-men op regelmatige basis gingen uitgeven. En blijkbaar is dat goed bevallen, maar wat dan zo leuk steekt zijn de opmerkingen van OH!, geloof ik, die de serie toch omschreef als zeer middelmatig en eigenlijk maar verwaarloosbaar. Nee Morrison en Casey, dat waren toch echt DE schrijvers met DE nieuwe ideeen, en dat titeltje van Claremont, ach dat kan wel ergens in een special worden gegooid, waar niemand er last van heeft, tussen de nummers van Ultimate X-men door.
    Maar ja, Casey vertrok, en Austen kregen we er voor terug, maar daar heeft het Nederlandse publiek geen last van gehad, gezien het tijdens Morrison en Casey met de nederlandse titel zo snel bergafwaarts ging dat de serie het niet eens meer leek te overleven.

en zie daar... de grote redders in nood Claremont en LaRocca...met X-treme X-men...

ironie?

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

We zijn soms een beetje te lief voor elkaar hier.

Ik zou persoonlijk best wat vaker willen lullen over een dergelijk onderwerp.

Defunkt? Zullen we er gewoon mee beginnen?

Ik zal wel eerst gaan.

Claremont vs. Morisson

Claremont is natuurlijk Mr. X-Men en dat zal ie altijd blijven. Zijn originele run zal dan ook nooit meer geevenaard kunnen worden. Toen hij een aantal jaar geleden terugkeerde, leek hij het in eerste instantie verleerd te zijn. Maar met de Destiny Diaries en X-Treme X-Men heeft ie aangetoond het echt nog steeds te kunnen.

Ik denk tevens dat hetgene wat hem nu steeds verweten wordt, namelijk lang van stof zijn en nooit iets nieuws doen, hij min of meer verplicht wordt om te doen. Hij heeft wel geprobeerd om nieuw en hip te zijn tijdens Revolution, maar dat was dan weer te veel voor de meesten van ons. Dus wordt hij dus door fan-pressure teruggeduwd in zijn oude stramien. Voor de liefhebbers is dat niet erg. Ik vind Claremont vooral op lange termijnen veruit de beste X-schrijver. Hij is zeker niet iemand die je op 1 story-arc kan beoordelen.

Morrisson dan. Ik vind hem vooral wisselvallig. De ene keer briljant, de andere keer 3 x niks. Hij heeft wel de meest verrassende vondst sinds jaren gebracht met Xorn die dus Magneto bleek te zijn. Het is zeker iemand die nieuwe dingen brengt, maar ik vind hem niet erg geschikt als schrijver van de X-Men. Continuiteit is voor hem van ondergeschikt belang. Ik ben hem wel dankbaar voor het feit dat hij het X-universum even flink heeft opgeschrikt en een aantal zeer interessante feiten op de tafel heeft gegooid waar nog veel mee gedaan kan worden in de toekomst. Persoonlijk vind ik hem helaas toch vaak wat te freaky schrijven.

Senior Hostboard Member Morlun's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

<font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Excellent. Je ziet ook al een beetje een gesprek op gang komen al komen de echte Claremont & Morrison bashers nog niet echt langs.

Posted by Defunkt
    Nee ik ben het met Triforce eens, als er hier een beetje harder wordt gediscussieerd of ene mening wordt verkondigd tegen **ahem** "tegen de verdrukking in", wordt het snel de kop in gedrukt omdat men bang is voor trol gedrag of flamewars..
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">De meeste discussies gaan dan ong zo:

Defunkt: Ja Otheym, ik begrijp je helemaal. Maar voor mij is de magie van de X-men er wel af sinds de kus van mijn Gambie en Stormy! [img]graemlins/broken_heart.gif[/img]
    Dus nu blus ik mijn nostalgische gevoelens maar met DC titels aangezien Marvel voor mij niet meer het house of idea's is.

DennisX: Nostalgie is voor mietjes die geen afscheid kunnen nemen van hun jeugd. Morrison regeert! Jullie snappen hem gewoon niet.

Yoh2k4: Claremont heeft zeker nog zijn charme al slaagt hij er niet al te vaak meer in om de magie uit zijn gouden jaren te laten herleven.

Gently: Morrison begrijpt helemaal niets van de X-men. Die tweede mutaties?? Gadver, zo slecht gevonden. Continuiteit is voor de man ook al niet meer dan een woord uit een woordenboek. Het baanbrekende werk van John Byrne en Chris Claremont in Uncanny X-men 129 t/m 137 word vergeten...
    Oh en Dennis. Die reactie van jou is om te janken!!! Wie kocht hier laatst ook alweer een Marvel Team-up 135??(Zie voor de bijbehorende JP titel mijn site) Nou??? Juist!!! Jij bent gewoon een in de kast nostalgist en dat is niet erg maar laat een ander dan van zijn favoriete comic genieten.

Defunkt: Pff, ik heb mijn posts alweer gewist want sommige kunnen hier nu nooit eens normaal reageren.

[img]smile.gif[/img] [img]wink.gif[/img]

<font color="#cc6600" size="1">[ February 16, 2004 10:05 AM: Message edited by: DennisX ]</font>

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

hahahahahaha,

ik moet toegeven, knap gedaan.

Maarre, vind je zo'n dicussie erg dan? Ik vind het altijd wel interessant om andermans meningen te lezen.

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

Exclamation

[[werd toch nog en rant.. [img]redface.gif[/img] ]]

Ja ik heb hier natuurlijk een mening over en die ook min of meer ook in andere topics door laten schemeren. Laat ik het nog maar eens kort samen vatten ik vind dus dat de comic community in het algemeen elkaar ontzettens kan opjutten en elkaar ook erg op de schouders klapt voor hun exquise smaak.

Kijk soms ben ik ermee eens..denk Jemas en dan eigenlijk ook weer niet want "de echte correcte comic liefhebbers" vonden het gezeik over Jemas zo'n onzin. Ander voorbeeld om terug te komen op GM...ik weet nog dat hij NXM zou scrijven..ik heb hier wat harde discussies gehad met Volt en GM was GOD! en opeens ging elke zichzelf respecterende comic lezer The Invisbles lezen enz. ( ik heb de trades ((3 stuks)) ook gekocht maar ik wilde mezelf een beeld geven over GM want als ik zo ageerde ,toendertijd tegen Volt, over GM vond ik dat ik ook moest weten waarover ik praatte..best wel waste of time mijn gevoel is meestal wel right on spot van wat ik wel OK vind of niet..lees --&gt; dat is een kwestie van smaak en ik zeg niet dat iets SLECHT is anders krijg ik dat weer en word ik weer geedit and whatnot [img]wink.gif[/img] )

En nu de balans???? GM heeft aardige dingen gedaan zie Triforce. CC ouwe lul die zichzelf vaak herhaalt maar wel een degelijk recht toe recht aan mainstream XM comic schreef met een super tekenaar in SL..dat zijn dus eigenlijke de ECHTE vervolgen van Uncanny XMen ouwe stijl. Als je er niet van houdt dan ben je waarschijnlijk ook nooit en echte Uncanny die hard crack geweest...

Nog even Kordey vind ik een lul sinds XXM..maar kan ook wel omdat zijn forum een raar "lik Kordey's kont" sfeertje heeft. Want Cable heeft hij OK gedaan en issue 32 DE KUS was vooral in B&W zeer te pruimen. Nee eigenlijk zeur ik een beetje hij past gewoon niet op een teambook zoals XMen.(Zoiets als Daredevil ofzo is beter voor hem en kunnen die XM kutjes van zijn forum weer lekker hun snaveltjes houden!! [img]graemlins/devil.gif[/img] )

XXM en alle andere xbooks dat zijn gelikte high profile mainstream books dus dan is het gewoon fijn om daar een gelikte comic stijl te zien zoals Larroca en vroeger Silvestri, MAD! Lee... Man ik zou wel Adi Granov als wissel tekenaar willen hebben op een XM book of Unlimited!